Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

04 August 2009

Majlis Sambutan Israk Mikraj peringkat PSP Kuala Lumpur

CHERAS....Pada 24hb julai 2009 , hari Jumaat bersamaan 2 Syaaban 1430H telah berlangsung majlis sambutan Israk Mikraj peringkat PSP KL di Dewan Perdana Markas PSP,Cheras. Majlis bermula kira-kira jam 0900 pagi dengan kehadiran YDH. TIMB. KOMANDER PSP MALAYSIA. Majlis ini dihadiri seramai kira-kira 150 orang yang terdiri daripada Pegawai Kanan, Anggota PSP serta kakitangan awam.

Bermula dengan perasmian oleh YDH. TIMB. KOMANDER PSP MALAYSIA, majlis dipengerusikan oleh Ketua Cawangan BAKA PSP KL Unit 4.Majlis dianjurkan oleh Bahagian Agama & Kaunseling PSP dengan kerjasama Surau Ehsaniah. Majlis lagi diberkati dengan bacaan doa oleh Ketua Cawangan BAKA PSP KL Unit 1 iaitu Ustaz Solahuddin Bin Suib. Majlis berlangsung kira-kira 2jam setengah dengan ceramah yang dipanelkan oleh Ustaz Abdul Fatah Bin Yusof berkaitan dengan peristiwa Israk Mikraj.










Pengisian yang bermotifkan kesedaran tentang peristiwa yang pernah dilalui oleh Nabi Muhammad ketika beliau dalam keadaan bersedih.







Sebagai umat Muhammad, wajib kita mengetahui tentang sejarah beliau. Sedangkan beliau dalam keaadan tenat dan nazak, beliau masih memikirkan umatnya. Jadi kemana perginya kecintaan kita kepada Nabi Muhammad S.A.W.




Turut hadir pada majlis tersebut Tuan Nik & Tuan Bakhtiar



Dihadiri juga oleh Tuan Syubli selaku pengerusi Surau Ehsaniah dan YDH. TIMB. Komander PSP Malaysia.

terup wanita juga tidak ketinggalan memenuhi ruang2 dewan.






Ustaz Rizal BAKA Unit 4 PSP KL
Ustaz Solahuddin BAKA Unit 1 PSP KL









penantian ketibaan kehormat yang membawa kepada kelaparan...





sumbangan ikhlas dari Surau Ehsaniah kepada Saudara baru



turut hadir majlis

No comments:

Post a Comment